Algemene voorwaarden
1 – Contact gegevens
Stadonline
De Hooge Hoek 2
3927 GG Renswoude
Telefoonnummer:
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 77910656
2 - Toepasselijkheid
1. A. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Stadonline als verkopende partij en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
B. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van de algemene voorwaarden aan de consument ter beschikbaar gesteld voor het definitieve afreken moment in het proces bij aankoop.
3 - Het aanbod
A. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
B. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als Stadonline gebruik maakt van afbeeldingen, is er getracht een waarheidsgetrouwe weergave aan te bieden van de producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Stadonline niet. Stadonline behoudt zich het recht voor om vergissingen in data te corrigeren en voor de gevolgen hiervan in overleg te treden met de consument. Als Stadonline aannemelijk kan maken dat het door vergissing of door een fout verkeerde product informatie heeft verstrekt, behoudt het zich het recht voor om de transactie ongedaan te maken.
4 - De overeenkomst
A. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 3, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
B. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Stadonline onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
C. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. (Zie “privacy” verklaring op www.stadonline.nl) De consument betaald elektronisch, Stadonline zal veiligheidsmaatregelen voor elektronisch betalingsverkeer in acht nemen.
D. Stadonline zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of elektronische wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
D2. het adres van de vestiging van de leverancier waar de consument met klachten terecht kan;
D3. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het retourrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het retoursrecht; (zie “retourneren” op www.stadonline.nl)
D4. informatie over garanties en service indien van toepassingen.
D5. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
5 – Retoursrecht / Retourneren
Bij producten:
A. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden, dit met uitzondering van levensmiddelen en producten besteld of gemaakt op klantspecificatie. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van retour, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
6 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
A. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen en weer verkoopbaar is aan een volgende consument. Dus ook de verpakking moet in originele staat zijn.
B. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product of verpakking die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
7 - Uitoefening van het retour recht door de consument en kosten daarvan
A. Als de consument gebruik maakt van zijn retour recht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het retour formulier voor retour of op andere ondubbelzinnige wijze aan Stadonline.
B. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
C. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. (Zie “retourneren” op www.stadonline.nl)
D. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het retour recht ligt bij de consument.
E. De consument draagt geen rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product als er binnen de termijn het retourformulier volledig is ingevuld.
F. Als de consument gebruik maakt van zijn retour recht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
8 - Verplichtingen van Stadonline bij retour melding
A. Als Stadonline een retour melding ontvangt van een consument op elektronische wijze dan zal er binnen 48 uur een reactie komen, doorgaans binnen 8 werkuren..
B. Producten die retour worden gestuurd worden eerst beoordeeld volgens de vastgelegde retour voorwaarden, (zie “Retourneren op www.stadonline.nl). In de goederen in juiste orde retour worden ontvangen zal Stadonline alle betalingen van de consument, onverwijld doch binnen 5 werkdagen volgend op de dag waarop de consument de retour meldt.
C. Stadonline gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
D. Als de consument heeft gekozen voor een andere of duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
9 - Uitsluiting retour recht
Stadonline kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het retour recht,
A. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
B. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
C. de consument heeft verklaard dat hij zijn retour recht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
D. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
E. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben; Alle producten met een houdbaarheid korter dan 2 maanden kunnen niet voor retour worden aangemeld. Wel kan de consument een klant indienen via het retour formulier op www.stadonline.nl
F. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
G. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
H. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
I. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
J. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
K. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
L. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
M. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn retour recht verliest.
10 - De prijs
A. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
B. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
C. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
D. Indien een aanbieding uitverkocht en niet meer leverbaar is binnen de aanbiedingsperiode heeft de consument geen recht meer op de aanbiedingsprijs.
E. Prijzen die aannemelijk ontstaan zijn door een fout of vergissing hoeven niet tegen deze prijs te worden uitgeleverd.
11 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
A. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
B. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
C. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
12 - Levering en uitvoering
A. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
B. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
C. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen uitvoeren binnen de termijn weergegeven bij het product, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan bericht.
D. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft terugbetalen.
E. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
13 - Betaling
A. Voor zover niet anders is bepaald dienen de door de consument verschuldigde bedragen vooraf te worden voldaan via de website www.stadonline.nl. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
B. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
14 - Klachtenregeling
A. De ondernemer beschikt over een retour en klachten procedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. (Zie www.stadonline.nl)
B. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
C. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
D. De consument dient de ondernemer in ieder geval 2 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
15 - Geschillen
A. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.